Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Utila Island

Utila Island

Nou, daar zijn we dan eindelijk aan gekomen na 2 ½ dag reizen: Utila Island. Hier zagen we al een hele tijd naar uit. Een prachtig tropisch eiland voor de kust van Honduras in de Carribean Sea. Veel over gelezen en gehoord en het zou er geweldig duiken zijn...

We zitten in een prachtig hostel, Ruby's Inn. We hebben een fijne ruime kamer met 2 twijfelaar bedden. Die fijne ruime kamer was toch al na ongeveer 2 uur een grote zooi! We hadden toch 2 bedden?? Oja daar onder die berg kleding en andere zooi..... Na een tijd reizen gaat je backpack toch wel een beetje muf ruiken. Lekker alles uitgepakt en ongeveer alles bij Ruby in de wasmachine, heerlijk alles weer fris!

We doen de eerste dag een opfrisduik. Even weer alles bij langslopen. Waar zat wat ook al weer, en hoe haal je adem onderwater. Best belangrijk lijkt me. Het eerst wat ik dan ook vergat toen we de eerste keer onderwater gingen is mijn mondstuk (regulator) in te doen. Ja, ja lekker alert! Kon hem gelukkig nog snel genoeg in doen. Na eerst 20 minuten alle handelingen opgefrist, hadden we nog genoeg lucht voor een klein duikje! Jeeeh! Wauw wat is de onderwater wereld toch mooi! Na een kleine pauze op de boot volgende tank aangesloten en duiken maar. Het is zo bijzonder hoe makkelijk je onderwater omschakeld naar ademhalen door je mond. Heel apart, het gaat als een natuurlijk iets. Ook heel apart: een boer door je regulator laten, hahaha! En een lol je dan hebt met je zelf. De onderwaterwereld is echt prachtig. Helemaal stil, alleen je eigen bubbels van je ademhaling.

Prachtige vissen, mooi koraal en dat allemaal in een prachtige blauwe zee. We hebben gelijk al tijdens die eerste duik een supergrote rog gezien. Mijn favoriete vissen zijn klein, zwart, en met blauwe reflecterende stippen erop!! Daar word je gewoon helemaal vrolijk van.

Na onze duikavonturen waren we toe aan wat te eten. Van duiken krijg je honger (Arjen krijgt eigenlijk van alles honger). We hebben heerlijk gegeten en gedronken bij Evelyn's Place, warden door Evelyn zelf bediend. Helaas volgende ochtend vreselijk aan de dunne. Arjen begon en ik zat zo ongeveer een half dagje later in hetzelfde schema. We hebben gelukkig een kamer met eigen badkamer en daar hebben we dan naar hartelust gebruik van gemaakt. Om het complete te maken dacht ik ook nog maar te beginnen met overgeven...... File voor de toilet..... Maar samen ziek zijn 2 dagen was best gezellig en we konden er best om lachen. Bedankt Evelyn!

De sfeer is hier super op het eiland. Beetje duiken, buekprobleempje hier, buikprobleempje bij de buren (is hier heel gebruikelijk schijnt) en een fijn stukje op de scootert. De taal hier is Spaans maar ook veel Engels. Als je het Engels kan noemen..... Soms kan je er werkelijk niks van maken. Het is een soort van Carribisch Engels, met veel yeah man, relax, en alles op z'n 38-ste. Heerlijk, en je moet je er vooral niet aan storen aan dat langzame tempo! Komt het vandaag niet dan morgen, drink gewoon een biertje of anders een lekker sapje en dan komt alles goed.

Morgen onze laatste duik! Daarna zullen we ook duikfoto's toevoegen. Die hebben we ff nog niet. Zaterdag vertrekken we richting Jewel Cays, een klein eiland hier 30 minuten speedboten verder op. Daar wonen 700 mensen en zijn maar liefs 7 kerken, geen auto's en een geweldig reef om lekker te snorkelen. Daar hebben wij wel zin aan!!

Masje Westerbeek

Zo te zien ( foto's) en te lezen....gaat het nog steeds helemaal geweldig met jullie! Fijn!! Houden zo!
Lieve groet uit Vriezenveen, de buren van nr 3

truus

Wat een heerlijk verhaal, het klinkt zonnig en ontspannen, fijn om weer een reisverslag te lezen en foto's te zien, veel plezier dit week-end, liefs Truus.

René

Mooi om weer het e.e.a. te zien en te lezen van jullie.
Het ziet er allemaal weer prachtig uit en ik vind her fijn dat jullie je reis weer op een geweldige manier hebben voortgezet.
Blijf genieten en ontsprannen. Ik blijf jullie volgen.
En langzamerhand krijg ik zelf de kriebels.
Maar de herfstvankantie komt er aan dus wie weet.

Groet van jullie vader.

Alie Aman

Wat leuk die verhalen. Leuk dat jullie weer verder gaan, dat duiken lijkt me zo gaaf. Geniet er van en we volgen jullie.gr. Bertus en Alie Aman.