Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Curacao

Curacao, 5 dagen pure luxe!

Na een weekje Venezuela vlogen we met een heel klein vliegtuigje naar Curacao. Lekker Venezuela achter ons latend. We vonden het een niet zo fijn land. Wel mooi en zo, maar 's avonds kon je niet op straat. We waren door meerdere locals gewaarschuwd dat het onveilig zou zijn. Later komen we er dan ook achter dat we hier behoorlijk geskimt zijn!!! (2400 euro weg maar dankzij de hulp van vader Rene en de service van de Rabobank hebben we alles fijn teruggekregen!)

Curacao daarentegen is echt super! Wat een luxe. Na iets meer dan 7 maanden best wel basic te hebben gereisd is dit echt heerlijk. We halen onze huurauto op en rijden naar ons huisje. Ja ja, we hebben zowaar een echt huisje dit keer. We zitten op een soort Centre Parcs met mega-groot zwembad. Woawww wat heerlijk. Alle spullen uit die muffe backpack gaan in onze “eigen” wasmachine en we nemen snel een duik in 't zwembad!

Ha, dit is wel het betere reizen hoor! We koken ons eigen potje pasta. Na zeker 3 weken op rijst en ei geleefd te hebben is een eigen gemaakt potje pasta echt heeeeel lekker.

Wat we de volgende ochtend aten raden jullie nooit.......

Ja ja, bruine boterhammen met kaas van de Nederlandse Albert Heijn!!! Waaah het wordt steeds gekker!!! Hihi, we halen lekker wat Nederlandse boodschappen voor de komende dagen. Het kost ons wel ongeveer net zoveel als 2 weken in Guatamala eten, slapen en drinken bij elkaar maar dat mag de pret niet drukken. En iedereen die lang op reis is of is geweest snapt dat dit echt een klein feestje voor ons was.

Curacao is vrij klein, ongeveer 61 km lang en 13 km breed. Arjen en ik hebben ons prima vermaakt met de auto en we hebben het hele eiland overgecrost. We zijn trots u te vertellen dat we net iets meer dan 400 km. hebben gemaakt met ons huurautootje! Wij hebben dus wel elk hoekje van 't eiland gezien :)

We hebben echt genoten en zijn heerlijk bijgekomen. Jullie denken misschien dat dat reizen pure luxe is maar dan moet ik jullie toch even zeggen dat dat niet altijd het geval is. We klagen niet hoor! Maar toch even hoe het kan gaan soms: stik-heet, backpack op je rug, je zweet je een otter, vega-eten in geen velden of wegen te bekennen en tjek je in in je hostel ligt je bed in een kuil die groter is dan een zandafgraving bij Sibculo!!

Dus nu we hier in curacao zo luxe zitten genieten we deste meer!

Dat was ons Curacao verhaal, dit keer geen stoere of spannende verhalen maar gewoon genieten van een zwembadje, boterhammen met kaas en echte Calve pindakaas!

Liefs Arjen en Karin

simone

Heee.. niet zo min over sibculoooo he..:p hahah
Leuk om jullie verhalen mee te lezen..:) je beleven genoeg.. nog een paar maandjes toch? en dan komen jullie weer..?? nou Karin ik heb ook nog een leuk nieuwtje.. Ik heb mn eigen winkeltje..(A) in ommen.. heel errug leuk dus als jullie trg zijn moet je nog maar even een wereldreis naar Ommen maken.. haha nou heel veel plezier nog meisje, geniet er van..

dagdag groetjes van uit dat zat gat SIBCULOOOO

Jesmin

Heej hoi!!
Super om te lezen al die verhalen!!
En jullie foto's zijn ook echt super mooi...
Wauw wat ziet het er daar geweldig uit zeg!
Heerlijk dat jullie nu ff wat meer luxe hebben, lekker van genieten!

Heel veel plezier nog!
Veel liefs Jesmin

Kirsa

Eindelijk even tijd gevonden om jullie verhalen even bij te lezen. Een drukke periode achter de rug, dus dan is het een genot om even weg te dromen bij jullie verhalen. Wat maken jullie toch een boel mee. Geniet van alles wat komen gaat, dan kan ik hier thuis ook nog even wegdromen!!! Groetjes

Truus

Ja, heel afwisselend is het in ieder geval.......en steeds weer genieten van jullie vrijheid!!!!!!En blij zijn.
Wat zullen jullie flexibel worden, lijkt me, met allerlei omstandheden omgaan .
wel een ingewikkelde manier om het superlekkere van een bruine boterham met kaas te ontdekken. En wat denk je van een lekkere champignon omelet van een hollandse scharrelkip, ook niet te versmaden.
Een voorspoedige reis verder en good luck !!!!!!!Truus

Ben en Jenny

Wat een pracht verhaal is dit weer, zo beleef je van alles in zo''n schitterend land met pracht gekleurde vogels en vissen om tussen rond te snorkelen.
Geniet er nog een paar maanden van met volle tuegen.
Wij genieten van jullie verhalen en belevenissen!!!
Goede reis verderop.

Masje Westerbeek

Weer genoten van jullie verhalen....Wat goed dat jullie alle belevenissen opgeschreven hebben.....je zou het anders ...later....zelf niet meer geloven.... ! Zoveel bijzondere ervaringen...Nog een paar maanden genieten dus....en dan.....wat zullen jullie ouders blij zijn om jullie weer in hun armen te sluiten....Lieve groet van de Putter 3

René

En wat dachten jullie van ons met de Kerst. Heerlijk in de sneeuw, kilometers geschaatst. Ontspannend 3x daags sneeuwruimen. 4-gangen diner, wijntje erbij.
en met oud-jaar: oliebollen, appelflappen, ananasschijven, glühwijn.
Maar toch ook wel jaloers op jullie. Prachtige verhalen en foto's.
Dus blijf genieten van al dat moois want voor je het weet staan jullie ouders op 9 april op Schiphol om jullie in de armen te sluiten.
Het aftellen is begonnen.

Groet'n en good goan

René