Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Saludos desde Buenos Aires!

Op woensdagochtend 12 januari landen we dan op Buenos Aires Airport Argentina. Na een fijne nachtvlucht stappen wij redelijk fris het vliegtuig uit. We hebben wat uurtjes slaap kunen pakken doordat het vliegtuis lekker leeg was, en we languit konden liggen met het kussentje en dekentje die ze uitdeelden.

In het hostel worden we opgewacht door onze Franse vriendin Marie! (Je-weet-wel, van de boottrip Panama - Colombia...) Na een fijne hereniging en een biertje op het dakterras gaan we dan toch nog maar een paar uurtjes slapen voor dat het weer ochtend wordt. Was wel kort genieten van onze Marie, ze vertrekt de volgende ochtend al weer met het vliegtuig naar Patagonië. Kort maar leuk!

Buenos Aires is een verademing! Wat een heerlijke stad. Het klimaat is ook wel weer heel erg aangenaam. Het is zomer in Argentinië en dat betekent hier heerlijk zomers weer rond de 30 graden met lange zwoele zomerse avonden. We zijn aangenaam verrast door deze stad. De laatste paar landen waren heel warm en met een hoog vochtigheidsgehalte. Wat je ook doet, je zweet echt peentjes. Hier in Buenos Aires zitten we weer een stuk verder van de evenaar en is het weer voor ons een stuk prettiger. Wat wij ook geweldig vinden is dat het ´s avond weer langer licht is! De stad zit vol met gezellige restaurants en terrasjes. Het voelt ook allemaal stukken veiliger aan dan Venezuela en Suriname. Voor ons echt even genieten dat je gewoon ´s avonds weer levendigheid op straat hebt en dat je gewoon ook ´s avonds veilig over straat kan.

Ons Hostel ´Reine Madre´ zit net iets buiten het drukke centrum maar de metro zit om de hoek. We nemen de metro het centrum in en lopen héééél wat kilometertjes om de stad te bekijken. We kunnen toch weer de verleiding weerstaan om in zo´n rondrijdende dubbeldekker-toeristen- bus te gaan zitten, en doen de stad op ons zelf. Natuurlijk doen we wel een aantal van die fijne highlights. Het enige verschil is dat wij zelf te voet en met metro de stad doorkruisen, en dan tegelijk met de bus voor de highlight eindigen. Tsja, ´t is maar wat je leuker vindt. We bezoeken dan ook samen met zo´n bus toeristen het graf van Evita Perón. Wel makkelijk hoor, gewoon acher de groep aanlopen en je komt er wel. Evita is begraven op een heel grote begraafplaats Recoletta, middenin de stad. Het is een begraafplaats voor de welgestelden en grote namen, van vroeger en van nu. Er zijn hele oude graftombes. In sommige kan je de kisten zien staan.... Beetje eng soms wel, vond ik. Het is een vreemd contrast met de hoge moderene gebouwen op de achtergrond. Een dodenstad in een heel levindige stad.

We doen ook een middag Museum de Arte Latino Amerikano. Heerlijk even lekker weg fantaseren bij andermans mooie ideeën. We lunchen heerlijk in het park, stokbrood met blauwschimmelkaas en een vers sappie. Mmmm. Zondags schijnt het heel gezellig te zijn in de wijken Boca en San Telmo. Boca is een wijk met veel Italianen en nog meer gekleurde huisjes. San Telmo waren we al eerder geweest en is een gezellige wijk met antiekwinkels en terrasjes waar op zondags rommelmarkt is en de Tango in de straten gedanst wordt. Helaas begint het net na onze lunch in Boca echt mégá te regenen en te waaien. We waaien letterlijk met parasols en bestek zo het terras af. Geen rommelmark en tango denk ik zo maar...... Terug naar het hostel en wachten tot het beter wordt. Gelukkig klaart het ´s avonds op en gaan we naar de uitgaanswijk van Buenos Aires, Palermo. Het komt hier in Argentinië allemaal laat op gang. ´s Avond wordt er rond 21 uur (en later) gegeten. Het is wel heel gezellig, veel mensen en overal gezellige terasjes. We passen ons natuurlijk gewoon aan, eten hier en daar een empanada en drinken een biertje en kunnen het dan wel volhouden tot Argentijnse etenstijd. Het is wel echt een vlees land hoor. Overal BBQ met dikke stukken vlees erop!! Pffff dat eten ze dan ´s middags en ´s avonds gewoon nog zo´n homp vlees. Verder kan je op elke hoek pizza bestellen, en laat dat nou toevallig eens ons lievelingseten zijn..... Pizza Roquefort hmmmmmm!! Oja, en ze hebben hiero ook de lekkerste empanadas (een deeg-dingetje met groentes en kaas erin) van de hele reis tot nu toe!!

Na 6 heerlijke dagen reizen we verder per nacht bus naar Córdoba. Weer zo´n heerlijke stad. Argentinie blijft ons verrasen. We zijn hier 2 dagen en genieten wederom van empanadas, museums, winkels, de prachtige kathedraal, biertjes en een heerlijke pizza! Het is nu toch eht officieel! Ik ben verliefd!! Ja, ook op Arjen, meer dan ooit maar dat wisten jullie wel. Maar ik ben verliefd geworden op een land! Ja, ik ben verliefd geworden op Argentinië en dat ondanks al die BBQ´s met vreselijke stukken vlees!!!

Ciao amigos,

Muchos bessos,

Arjen en Karin

René en Truus

Weer zo'n indrukwekkend verhaal met allemaal prachtige foto's. Die BBQ's die passen mij (René) natuurlaijjk ook wel terwijl Truus meer voor de P-Roquefort gaat.
Deze fotoserie was tot nu toe wel een van de prachtigste en we kunnen ons voorstellen dat je verlieftd wordt (op Arjen) en op het land.
Die bergtoppen en hoogtes spreken ook enorm tot onze verbeelding (wandelaars in de Alpen)
het was weer fijn iets te lezen en te zien.

Groeten en liefs (ook van Tijger)

René en Truus

Marieke; familio Papos

heej Argentijnse popjes,

Wat heerlijk weer; mooie verhalen, schitterende foto's. En hoe fijn het lekker sturen en crossen ook kan zijn, haak ik toch meer in bij het verhaal van Karin [BBQ'en, empernadas, wijntjes, winkelen, pizaatje, tangootje....stop maar, stop maar]. Jamjam, krijg er trek van...
Geniet maar van de trip en het heerlijke nassen en tot het volgende verhaaltje!!

*smak* *smak* *smak*

Sharon

Oooooooooh, wat klinkt dat weer goed! Heerlijk.. ik wil ook!!!
En het is nog maar vroeg maar ik heb nu alweer helemaal zin een een BBQ als het weer wat beter word! Pfff.. *droomt weg*

Alie Aman

Wat een mooie verhalen weer ,en prachtige foto's. En die kleuren prachtig.Nooit gedacht dat Argentinië'zo mooi zou zijn .geniet nog maar even van al het mooi's . gr. Bertus en Alie Aman.

Euvies

Hai popjes!
Wat een heerlijke verhalen en prchtige plaatjes. Mooi om zulke heerlijke verhalen terug te horen van Marie en Peet ook live over jullie. Helemaal happy we hebben het in de gaten en.. in love op elkaar en Argentinie, mooier kan nie.
love u xx
Dikke kusjes van Diede

Truus

Arjen en Karin,Wat een spectaculair verhaal ! ( Wil ik het allemaal weten????)
En de foto"s, Karin, :veel heb ik er nu gezien ( die vogels van eerder ook nog een keer)en het is een droom van kleur en beauty, die natuuropnames zijn betoverend............klasse, liefs,

Masje westerbeek....

We blijven ons verbazen...zoveel moois...en...leuk beschreven.....
Blijf genieten!! Eind komt langzaam aan in zicht!
Groeten, Huub& Masje Westerbeek