Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

De eerste weken in Mexico!

Hallo lief dagboek!

He he, eindelijk tijd gevonden om weer iets op het weblog te schrijven! Je kunt er maar druk mee zijn: een beetje zwemmen, aan het strand hangen, skypen met je vader en je moeder, boekje lezen, de hangmat testen, taco's eten......

Mexico bevalt erg goed! Het begin in Mexico City verliep een beetje stroefjes, misschien wel omdat we uit New York City kwamen waar alles groots, super georganiseerd en geregeld is. In Mexico City is het dat allemaal niet, en bovendien praten ze er Spaans........ en wij niet! Dat maakte het in het begin dus een beetje lastig. Ons hostel was goed en erg behulpzaam, dus langzaam maar zeker vonden we steeds beter onze weg. We hebben het oude stadscentrum bezocht, zijn naar het museum van Frida Kahlo geweest (Karin is echt fan van haar!), hebben de piramides van Teotihuacán bezocht, kwamen en passant in een of ander festival ‘der bevriende culturen' terecht! Super leuk, allemaal verschillende landen-standjes inclusief een culinaire specialiteit uit dat betreffende land! Heerlijk....... Ook hebben we het Museo Nacional de Antropología bezocht en verder vooral veel rondgesjouwd door de stad. Na een dag of vijf hadden we het voor ons gevoel gezien en gingen we verder.

In Mexico ontbreekt een goed spoorwegennetwerk, het vervoer over langere afstand gaat met grote touringcar bussen. We hebben getwijfeld om eerst nog noordwestelijk te reizen, maar besluiten uiteindelijk toch richting zuiden te gaan: Oaxaca staat op de planning. Vanaf ons hostel een paar stops met de metro en dan vanaf een grote busterminal in de goede touringcar terecht zien te geraken. Ondertussen niet beroofd worden, elkaar niet kwijtraken en proberen niet teveel voor je busticket te betalen. Alles prima gelukt behalve dat we één tip uit ons FootPrint Handboek vergeten zijn toe te passen: zorg dat je in de touringcar niet naast het toilet komt te zitten. Deze kunnen nogal eens gaan stinken op een langere afstands-rit...... Hihi, tuurlijk zaten wij op plek 44 en 45 direct naast het toilet! De overlast viel gelukkig mee, ook omdat de chauffeur onderweg nog een korte pauze inlastte bij een soort van wegrestaurant.

Oaxaca was erg leuk, een klein stadje met allemaal leuke straatjes, mooie gebouwen, indrukwekkende kerken en een erg leuk stadspleintje. We hebben een supercheap en eenvoudig hostel, en zolang je de deur naar de badkamer dicht hield zag je niet eens dat die enorm vies en smerig was. We maken nog een uitstapje naar een natuurpark ten noorden van Oaxaca en we bezoeken de ruines van Monte Alban. Verder hebben we leuke dagen en we raken steeds beter in de Mexicaanse flow.

Na Oaxaca vertrekken we naar Puerto Escondido, eigenlijk vooral omdat een Zweeds meisje ons heeft verteld dat het daar zo leuk is. Dit keer geen touringcar, maar een Mercedes-Benz Sprinter met 588.000 kilometer op de klok. Gelukkig was er sprake van de geroemde Mercedes-bouwkwaliteit, want de bus gaf geen krimp tijdens de rit. Karin daarentegen wel, ze werd een beetje wagenziek van 6 ½ uur, 250 km, bochtige en hobbelige bergweg. Gelukkig maakt Puerto Escondido veel goed, we hebben nu al een paar dagen een heerlijk relaxed tempo. We zijn een beetje aan het bijkomen van de eerste twee weken vooral stedelijk gebied, en doen dus niet veel anders dan bijbruinen en zwemmen in de zee of in ons zwembadje. Hetstaat hier bekend om de goede surf-mogelijkheden, dus misschien ga ik dat morgen wel eens proberen.

We gaan kappen, er staan ook wat gezellige kiekjes online en we spreken jullie snel weer!

Liefs Karin en Arjen

truus

Hallo Lieve Arjen en Karin,

Wat een belevenis, dat reizen in een nieuw land,!!!!! maar we zien en horen dat het goed gaat (al een beetje gewend)en......het niets doen lijkt ook prima te gaan !
Ik geniet met jullie mee en wens jullie alle liefs,veel goeds en een dikke kus, Truus

René

Hallo Kinders,

Super om al jullie belevenissen te lezen en de prachtige foto's te bekijken. Ik ben best wel een beetje jaloers op jullie nu jullie zoveel zien en meemaken en kan me heel goed het sfeertje voorstellen waarin jullie rondwanen.
De skype-sessies met jullie vind ik ook bijzonder om te doen omdat je op die manier toch even oog- en oorcontact hebt.
Luitjes: geniet, maak er iets moois van en we lezen het wel weer

Vaders

Fam witte patrick elize enz

Hoi daar wat leuk allemaal wat jullie zien en beleven.
Ik hoop dat er nog veel leuke dingen op jullie pad komt.
groet

Kim

Hallo Arjen en Karin,

Jullie mogen het best weten,...IK BEN JALOERS!!!
Wat is het toch geweldig wat jullie doen.
(Hebben jullie dat zelf ook door?)

Geniet, zing, dans en doe vooral lekker waar je zin in hebt.

X

Lisa en Simone

Heeej

Het is heel raar om te zien dat jij daar nu zit en wij in ons la Differencewinkeltje.. ;-) leuke foto`s en we houden jullie site zeker in de gaten..;)

heel veel plezier toe gewenst

liefs Lisa en Simone

Raymonden Wilma

Hoi Karin en Arjen.
Wij zitten op dit moment in een apartement in Zuid Duitsland. Wij vinden het hier fantastisch. Als wij op ons laptopje julie verhaal lezen en de geweldige foto's van Mexico bekijken dan worden we wel een beetje jaloers. Je kunt zien dat jullie ervan genieten aan de andere kant van de wereld. Wij houden het op een bezoekje aan de buren ( Duitsland),maar via internet volgen we jullie op de voet.
Ga door met genieten en wij wachten met spanning het volgende verhaal af.
Groet
Raymond en Wilma

wietze Vos

Hoi Karin en Arjan
Via Burton heb ik dit mail adres gekregen, en ik wil jullie dan ook een hele fijne vakantie (wereldreis) toe wensen.
Zo te zien aan de foto,s en jullie dagboek zit dit wel snor.
Mooie foto,s en dagboek ik volg jullie en laat nog wel wat van me horen.

Gr. Wietze

Janwillem

He boppers
De verhalen en de plaatjes zijn skitterend. het is wel erg leuk dat jullie ook op de natuur letten om je heen, want jullie hebben een echte Social Flycather (Myiozetetes similes) gespot een prachte bird. Ga zo door, ook met het genieten van wat je ziet en van wat je mee maakt. Henig an, groet jw

Marco en Marlies

Klinkt erg leuk allemaal! Maar sorry, er gaat toch niets boven onze 11 dagen Kos en nu weer aan het werk zijn ;-) Groetjes uit het Brabantse!

Nienke

Hola Arjen y karin,
Wat leuk om jullie foto`s te zien en vooral goed om te zien dat jullie klaarblijkelijk genieten! Wat een avontuur! Kijk,doe,relax,geniet,!!! Dan duik ik mijn school boeken nog weer even in!!!

take care & adiós

lia

he arjan en karin ik lees dat het goed gaat met julie , en wacht er nog steeds op dat karin er genoeg van heeft en ik haar plek kan in nemen hahahah maar ja zo als ik al zei ik lees dat het zo goed gaat dat het er niet in zit dat ze afgelost wil worden dus moet ik hier van uit zutphen de berichten maar lezen en op myn nagels byten van jaloezie hoe leuk het allemaal is , nou een ding wil ik wel zeggen ik gun het julie en ben bly dat alles goed gaat en hoop nog meer van julie leuke verhalen te lezen dikke kus en pas goed op elkaar groetjes lia

jaN-HEIN

HET IS MOOIE WEER IN NEDERLAND.
HET IS HEEL WARM IN NEDERLLAND.
DAT WE DE TUIN MOET SPROEIEN.
ALLE PERK PLANTEN.WATER .IN DE BLOEMBAK.

jan-hein

mooie bos rit buitenmaaken in het bos.

voor de laater keer van hetpaard rijden van dit jaar.

van de zoomer 2010 en muziek.les.voordelaaster keer.voor van de zomenr.en.tweede zater dag van de maand begint de muziek weer,en en het paard rij.lijs.begint auwgusters weer

jan-hein

maan dag was het nood weer in neder land.

en alle boomen om gewaait in het gederland.

en kempings onder,geloopen, en het dak van de boerderij af ge.waait,

alie aman

Hallo Karin en Arjen lekker niks doen, even pas op de plaats. leuk om te horen dat jullie een beetje les geven aan die kinderen leuke foto's van de vulkaan. Karin zet hem op en denk maar ook deze pijn gaat voorbij. geniet als het kan . liefs van het westeinde 499.alie en bertus.

van daag was.het.warm buiten
om ijs te,eeten.
moorgen in het heelwarm in neder land.en mogen.ga.
ik naar zwolle spulen in huis,zeten.
en alle wortels uit de tuin haalen