Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Ola amigos!

Hey hallo lieve dagboek-vrienden!

Hierbij weer een berichtje van de Mexico-gangers..... We vinden het errug leuk om alle reacties te lezen op ons weblog, bedankt iedereen daarvoor. We hebben het enorm leuk met zijn tweeen maar we missen jullie allemaal natuurlijk enorm! Het is daarom leuk om zo af en toe iets te horen vanuit het verre Nederland.

We vermaken ons ondertussen enorm-geweldig-opperbest. We moesten even teruglezen, maar de laatste keer dat we iets schreven was in Puerto Escondido aan de Atlantische Oceaan kust. We zijn inmiddels al een heel stuk verder Mexico doorgereisd, zitten nu in de stad Mérida in de Yucatán provincie. (Voor de Google Mappers onder jullie, we zijn via Mazunte, San Cristobal de las Casas en Palenque gereisd.)

In Mazunte zaten we in een heel basic hostel wat een beetje met zwerfhout en steigerplanken in elkaar was getimmerd. Héél goedkoop ook (55 pesos p.p., ongeveer 3,50 euro), en direct aan het strand dus dat was leuk. Het hostel was sinds 2 weken overgenomen door een 63-jarige Amerikaan (Steve) en twee backpackers waren sindsdien blijven hangen om Steve een beetje te assisteren met zijn hostel-dream. Steve sprak namelijk geen woord Spaans, wat lastig is als je een hostel wilt beginnen in Mexico....! In de praktijk runde de backpackers het hele hostel, en rookte Steve zijn sigaretjes en dronk zijn biertje.

De sfeer was er erg goed, en we hebben verschillende daytripjes gemaakt. Met een roeibootje een mangrove in geweest onder leiding van een gids, en allerlei wildlife gespot die je in NL alleen in de dierentuin ziet: krokodillen, schildpadden, leguanen en veel tropische vogels. De volgende dag gingen we met een motorbootje de oceaan op, eerst om een beetje te snorkelen en daarna om dolfijnen en zeeschildpadden te spotten. Het moment dat we voor het eerst de groep dolfijnen zagen, gaf echt een onbeschrijvelijk gevoel! Wat gaaf, het waren er een stuk of twintig tot dertig. Hop, snorkeltje opzetten en de zee in! Karin heeft er zelfs eentje aangeraakt, echt heel bijzonder. Op het laatst ook nog twee sexende zeschildpadden gespot.

Vanuit Mazunte richting San Cristobal de las Casas gereisd. Dit keer met een touringcar-nachtbus, waar Karin de plastic supermarkttasjes op kotsbestendigheid heeft getest. Uitslag: niet kots-proof! Wat een zooitje. Gelukkig ging het gedurende nacht steeds beter, en inmiddels hebben we reispilletjes gekocht.

Het is regenseizoen in Mexico en San Cristobal ligt ook nog eens op 2.000 meter hoogte. Het was daar dus best fris dus we moesten ineens de lange broek uit de backpack halen. Hè gelukkig, we waren al bang die voor niks mee te hebben genomen. San Cristobal was een leuke stad met veel kleine, gezellige winkelstraatjes. We zijn er een aantal dagen gebleven en hebben een mooie bird-watch wandeling gemaakt met een gids, hebben een gigantische canyon bezocht en zijn een dag meegeweest met een gids om een aantal authentieke Maya dorpjes te bezoeken.

Palenque ligt middenin de jungle en is niet te missen als je door Mexico reist. De Maya ruines behoren tot de mooiste van Midden-Amerika, wat vooral komt door de ligging midden in de jungle. Bij de ruines was een mooi museum met gelukkig ook wat uitleg in het Engels, daar waren we echt aan toe. We hebben nu iets meer achtergrond gelezen over de ruines. We sliepen in Palenque in een hutje midden in de jungle, we hebben een leuk kiekje geplaatst. Anti-muggen-spray was geen overbodige luxe maar idylisch was het zeker!

Nou, we stoppen er weer even mee. We zitten inmiddels dus in Mérida waar we blij zijn dat ons hostel een eigen keuken heeft, en zelfs een bankstel! We blijven hier dus zeker een paar dagen, lekker genieten van de luxe om ons heen. Gister avond heerlijk ons eigen macaroni maaltje gemaakt, is toch wel heel lekker na al die taco's hier!

Groetjes en veel liefs van Karin en Arjen

truus

Lieve Arjen en Karin,

De foto's geven een schitterende indruk van Mexico en alle moois wat jullie zien. ! Echt anders. hé. Fijn om te lezen dat jullie het goed samen hebben. Arjen , dank voor je mooie levendige verslag, we genieten met jullie mee!!En zijn er erg blij mee.
Karin de foto's zijn prachtig, Jullie zien er goed uit.Veel liefs en goeds en tot de volgende keer !dikke kus, mam.

René

Travellers aroud the world,

Zo kan het wel weer. Cerveza'atje op het strand, gratis naar de dierentuin, overnachten voor een prikkie met gratis arko.
En wij hier maar jaloers zijn.
Nee hoor, het is hardstikke prachtig om de verhalen van jullie te lezen waarbij de bijzondere foto's het leesplezier alleen maar vergroten.
Mooie avonturen in een geweldige omgeving waarbij je zo nu en dan even terug gaat tot aan het ontstaan van onze samenleving.
Blijf genieten en laat ons mee genieten en blijf er zo stralend uitzien als dat je nu ook doet op diverse foto's.

Adios amigos

René

Jetty

He luitjes!!

Leuk hoor om jullie zo te volgen, heb er geen idee van hoe heerlijk het is!!!!
Geniet ze verder, hier gaat alles goed!!!

Dikke smakkerd Jet

Loes

hey luitjes...
wat geweldig.. begin echt stront jaloers te worden ondertussen! en het hutje in de jungle..heeeeeerlijk!!
kijk uit naar jullie volgende verhaal!!

Groetjes..

jan en miran

Heej karin en arjen,
Wat fijn om te lezen dat jullie zo genieten...van de plekken die jullie bezoeken en vooral om dit samen te doen. Geniet, we lezen met jullie mee!!
Liefs Jan, Miran, Gijs, Evie en Nina

JW, Renate en de meiden !!!

Dag liefjes, wij zijn weer enorm onder de indruk van jullie verhaal en de bijbehorende plaatjes. Kaatje, wat gaaf om je te zien zwemmen met dolfijnen,wanneer ga je met de krokies zwemmen ; vraagt je broer, ha, ha !! Niet doen hoor, mocht je het plan opvatten. Zijn het wel echte of opblaasbare. Lin en Iris keken mee en waren ook onder de indruk en gaan ook sparen voor zo'n reis. Wij hebben vandaag een geweldige toneel optreden van Eva bekeken. Peter en Marie waren er ook. Ze heeft het super gedaan. Je pa en ma komen gezellie een bakkie doen vanavond, die zijn net terug !! We geven jullie een dikke knufkus en op naar het volgende verhaal. vulle wille, henig an en ajuus paraplu. (om het tukkers nog een beetje op peil te houden, bij jullie) Vanuit het pittoreske Almelo JW, Renate,Eva,Iris en Lin !!!! Oeps en Annie, die het heel goed doet hier.

Ellen

He die Kaatje en Arrie,
Wat een super super mooie verhalen en vooral foto's!.
Ik ben helemaal jaloers op jullie, vooral op het zwemmen met de dolfijnen, wat een ervaring!!! Wij gaan 1 juli richting Frankrijk voor twee weekjes, heerlijk. Met Diede gaat alles helemaal top, ze stapt dapper rond op haar nieuwe schoenen en wijst elke dag nog naar jullie kaartje van het feest en zegt dan Kaajin, AAun, bzzzzzzzzzzzzzzz(bij). Dus het heeft wel indruk gemaakt. Luitjes geniet lekker van alle moois om jullie heen! We houden van jullie!!
liefs Vincent, Ellen en Diede

Alie Aman

Karin en Arjen wat leuk dat jullie het zo mooi hebben .Het straalt er van af op de foto's.We hopen dat jullie nog veule wille hebt . en lekker genieten.gr .Bertus en Alie A.

mary weierink

Geweldig jullie reis verhalen .Ik geniet er van.Johan en ik zijn ook in mexico geweest enl als ik dan lees over de maya en de mangrove daar zijn wij ook geweest. ben stinkend jaloers op jullie.Het is zo'n mooi land.Veel plezier. Ik weet niet of je het weet, Johan is de broer van oma