Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Merida enzo

Hallo vriendjes, vriendinnetjes en familie!

Hier dan een berichtje van karina. Ik had wel even zin om weer eens wat te pennen. Ik vindt het echt super leuk om jullie reacties te lezen!! Het is voor ons heel leuk om iets te horen van de mensen die je mist. En als jullie nou de verhalen zat zijn, stop je gewoon met lezen, haha. Fijn dat het met idereen in Hollanda goed gaat hoor!

We zitten momenteel in Merida. Het hostal waar we zitten is helemaal geweldig, super grote keuken waar we lekker ons eigen potje kunnen koken. We doen hier eigenlijk helemaal niks. Ja, sorry voor de harde werkers onder jullie maar het is gewoon echt zo. We hebben voor we hier kwamen veel trips en tours gedaan en nu zijn we dus lekker aant relaxen.

We hebben bedacht onzelf een soort van ritme aan te meten omdat vakantie gevoel nu toch ook een beetje wegzakt. We staan best vroeg op en zitten meestal rond 8 uur aan ontbijt. Dan begin je toch ook wel uit je bed te broeien door de zon hoor…. Ontbijt is hier in de keuken gezellig aan 1 grote tafel. Je ontmoet hier vanalles en iedereen. Maar ja dan ben je dus tegen 9 uur wel helemaal uit geontbijt en dan…. Hahaha boekje lezen, kletsen, nog maar een keer douchen want ook al doe je niks je zweet je hier rot!! Zwemmen doen we bij de buren in een wat luxer hotel. En boodschappen op de markt halen is een heuse activiteit. We hebben al pasta gehad en pasta en ovenschotel pasta. Oowja en vandaag maken we holandse piepers met wortels!! En zo vermaken wij ons heerlijk hiero.

Wat we hier nog wel hebben ondernomen deze afgelopen dagen was een tripje naar Celestún. Dat ligt hier 90 km verder aan de kust. Het staat er bekend om de Flamingo kolonie die hier woont. We zijn er heen gereden met een volkswagen busje van Stacy een vrouw hier in het hostel die dat busje gekocht heeft maar kan alleen maar automaat rijden en ja toen was het busje handgeschakeld…. Arjen en ik zien natuurlijk mogelijkheden. We hebben een dag met haar rond gereden en dat was erg leuk. Tis een super oude bus, ze heeft hem creme laten spuiten en een beetje opknap werk aan laten doen en ziet er mooi uit nu. Maar jah wat heb je er aan als je er niet in kan rijden?

Het was opngeveer 2 uur rijden richting de kust. Busje kon ongeveer 80 of 90 km per uur op de mooie stukken weg dan... 100 hobbels en tig kuilen verder waren we in Celestún. Bootje gehuurd met z’n vieren (er was nog een nederlandse jongen mee). Natuurlijk zei de bootjes verhuurman dat er flamingos waren maar in ons boek stond dat ze momenteel ergens anders zitten om te broeden maar goed kost nie zo heel veel dus proberen maar. We varen langs de mangrove. Ook zonder flamingos super mooi hoor. Voor 10 minuten geen vogel te zien. En toen ja hoor bochtje om en daar waren ze, voor me gevoel wel duizenden!! Wauw wat gaaf zeg. Blauwe lucht, witte wolken, groen van de mangove en groen tot aqua blauw water en dan van die super roze beesten met zo veel te gelijk….. waren er allemaal ff stil van. De natuur met zijn beesten is hier echt zo mooi, zo indrukwekkend. Ik zal ook ff wat fotos toevoegen want die wil ik jullie niet onthouden hoor!!! Kwou wel dat jullie het allemaal hadden kunnen zien!! De vogels schrokken op een gegeven moment en vlogen weg, we zaten midden in een roze wolk. Super zeg……..

We gaan zo meteen maar eens eten maken, temperatuur is lekker gedaald tis hier nu 8 uur ´s avonds en dan wordt het weer wat aangenamer. Vanavond gaan we de nacht bus nemen naar een eiland verder op bij Cancun in de buurt, Isla Holbox. We hebben ook misschien nog kans om met Stacy verder te reizen met de volkswagen bus maar daar is nog niks zeker over.

Nou dat was het dan weer denk ik zo maar. Ff eten en op daarna op een terrasje zo lekker een koud Cervezaatje en wij zijn heel gelukkig.

Liefs en tot de volgende keer

Karin en Arjen

Reacties

Reacties

Jacco , Diana , Jelle

Leuk om te lezen dat alles goed gaat in Mexico , het aanpassen aan het Zuid amerikaanse tempo lukt ook aardig geloof ik.
Hier alles goed , heb nu 2 dagen vrij , Jelle zijn neus amandelen moesten eruit , nu gaat het weer goed.

Groeten!

Alie Aman

Wat leuk Karin ,wat raar om zo met jullie te praten.
Zo ver weg en toch dicht bij .prachtig lijkt het me om die flamingo's te zien geniet lekker en we volgen jullie. gr. Amannegies.B.A

Anita Berkel

Buenos dias Arjen en Karin,
Wat leuk om jullie zo te volgen op jullie avontuur, en wat beleven jullie en zien jullie veel, Fijn dat we daar allemaal van mee mogen genieten!
Tjonge Karin wat lijkt me dat gaaf om met dolfijnen te zwemmen, en Arjen een Cervezaatje aan het strand onder de palmen, welke man droomt daar niet van! De jungel trekt mij minder met al zijn spinnen en slangen maar zoals ik jullie verhaal lees kwamen jullie alleen maar krokodillen tegen (wat een geluk).
Jullie genieten nu heerlijk in Merida van de omgeving, prachtige foto's trouwens, en ik ben benieuwd waarvan jullie volgende verhaal komt.
Groetjes van Anita

Kim

Wat fijn dat jullie het zo gezellig hebben.
Ik zou zo een koppie thee bij jullie willen komen drinken!!! Maar ja, Medira is wel een beetje ver weg.
En als ik in Vriezenveen aanbel, dan doet Gunther de deur open, ook gezellig maar de thee smaakt toch anders!!

Veel liefs Kim

Ellen Vincent en Diede

He lui(er)tjes!!
Heerlijke verhalen om te lezen zeg! En wat een plaatjes!!!!Suuuuper mooi. Wat is de wereld toch mooi he? Vandaag is Peter mee met Vincent naar Rotterdam met Diede en ik ben op m'n werk, ff tussendoor kijken hoe het is met jullie...We missen jullie hoor, en we love u xxx

Sharon

Wat een geluk dat ik een beelddenker ben en veel fantasie heb! Je beschrijft het zo dat ik me er een prima voorstelling van kan maken, maar het echte werk is ongetwijfeld beter!

xs

Truus

Dag Karin en Arjen,

Het is een heerlijk sfeertje wat je beschrijft,....Fijn om iets te lezen......Ik kan 't me helemaal voorstellen.
zoiets als met palmbomen en een heerlijk zee-windje en dan in een hangmat. En de natuur , hé,!!Altijd inspirerend!!!!
prachtig verhaal Karin, je schrijft leuk. Dank voor het mooie verhaal.
Oma ( is voorlopig nog in het ziekenhuis)moet tot volgende week maandag helemaal stil liggen met een halsbraise om. Er is een zenuwbeklemming in haar nek, ze kan haar onderarmen en benen niet gebruiken. Hopelijk gaat de zwelling in de nek over zodat ze weer beter kan bewegen. Het is afwachten.........
Ze kan ook moeilijk eten en drinken( vloeibaar voedsel en een infuus, kan stilliggend toch het WK volgen Veel liefs en een hartelijke groet voor beiden.
Het is hier nu ook heerlijk zonnig weer. Truus

Jenny en Ben

Jong en lui,wat mooi dat we met jullie kunnen meegenieten van de plekken en plaatsen waar jullie zitten.Ook het varen door een mangrove bos met z'n luchtwortels is heel apart om dat te ervaren.En dan die grote groep roze flamingos is in 1woord:schitterend.Wat een natuur daar!!!!!Door gaan zo.xxx

Jan-Jacob en Marjon

Super zeg om te lezen jullie prachtige verhalen!! Letterlijk en figuurlijk op een roze wolk, de foto's zijn fantastisch... we zijn echt wel een klein beetje jaloers hoor!! Geniet er maar lekker van!! Liefs Jan-Jacob en Marjon

Marieke

Hai skatties

Ik ben net terug van een vakantie(kamp) in Hellendoorn. Verlang nu naar een ritme van rust en uitslapen;-) Klinkt me als muziek in mijn oren die verhalen vanuit Mexico, en die foto's...
Nog twee weken werken en dan ga ik ook in mijn hangmat liggen met een Mexicaans biertje. Op naar het volgende avontuur! Luf joe

M@rtietje

Henk en Jenny Teunis

Dag Arjen en Karin. Via Truus en Rene en internet natuurlijk, blijven we op de hoogte van jullie avonturen. Prachtig om het zo mee te beleven, geniet ervan! Groeten vanuit de Putter!

Masje Westerbeek

Dag Arjen en Karin.Ook ik zie en hoor veel over jullie geweldige avonturen!Deze week dronk ik koffie bij Truus!Ze is natuurlijk apetrots op jullie !Dat zou ik ook zijn...Geniet ervan !Nog heel veel reisplezier ! Jullie verhalen zijn leuk en de foto's prachtig!groetjes, ook van Huub, Masje Westerbeek

Familio Papos

Hallo Mexicaanse scheetjes,
Wat heerlijkos om jullie avontoros te leezos.
Het is hier nu ook tropios warmos, dus wat dat betreft doet Hollandos niet zo veel onderos aan Mexico-os.
Geniet maar lekker-os en niet te veel cervezassjes, he!!??

Dikke knuffelossen van de Paposjes

janhein prinsen

van daag was het heelwarm in nederland.
en van is mooie zining weer buiten
en neder land heeft ge wonen van brazielje.;
met de kwart vinale,

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!