Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Laatste berichtje vanuit Mexico

Hallo allemaal!

Een laatste berichtje van ons vanuit Mexico.....

Nee, we komen nog niet naar huis vaders en moeders!! Morgen vroeg 08:10u vertrekt onze bus richting de grens van Mexico - Belize, om vanuit daar weer veder te bussen richting Flores in Guatamala. We hebben vanmiddag met Stacy gebeld (dat meisje met het Volkswagen busje) maar ze wist nog steeds niet wat ze wou, en of ze al klaar was om te vertrekken. Nou wij zijn er wel klaar voor en we gaan morgen!! Dan maar een openbare bus ipv de VW bus. We hebben er veel zin in om naar een ander land te gaan, maar het is ook wel weer een beetje spannend. Ander geld, ander bussysteem en we zijn nu net lekker gewend aan mooi mooi Mexiiicooooo..... Gelukkig spreken ze ook spaans in Guatamala, want ja, ook dat kunnen we inmiddels vloeiend. Hahaha niet dus. We leren elke dag iets :)

Het laatste berichtje was vanuit Merida. Vanaf daar zijn we richting Isla Holbox vertrokken. Dit was echt een prachtig eiland! We vermaakten ons daar zo heerlijk dat we er lekker 6 nachten zijn gebleven. Hier hebben we ook onze nieuwe vrienden ontmoet, Ben en Laura uit Duitsland. Super gezellig gehad. We hebben nog nicht eerder zulke leuke Deutsche vrienden gemaakt, hihi. Op het eiland is het vervoersmiddel f lopend of met een golf-car. Natuurlijk kun je die dan op elke hoek van de 5 straten daar huren! Arjen en ik hebben gelijk de eerste ochtend al zo'n ding gehuurd en het eiland eenbeetje verkend. Op de laatse dag hebben we dit nogmaals gedaan maar dan samen met unsere Deutsche Freunden. Lachen joh! Hele eiland overgecrossed, echt hard gaan ze niet maar dat geeft niet. Het was erg gezellig.

Het is hier nu regen/hurricane seizoen. Er werd ons gezegd dat er een storm op komst was. Kon wel behoorlijk slecht weer worden, misschien wel een hurricane..... Nou dat wilden wij wel meemaken, spannend! Het hostel was heel nieuw en degelijk, dus kom maar op. Maar 'helaas', het viel nogal tegen. Wel heftige regenbuien met behoorlijk harde wind maar verder niets. We hadden wel als echte Nederlanders (en ook de Duitsers) voedsel ingeslagen om 2 dagen te kunnen survivalen. Was dus niet nodig. De volgende dagen op het eiland liep je overal tot en met je enkels in het water door de blubber. We hebben op het eiland prachtige dierengezien, hele mooie vreemde landschappen met dode bomen en super blauwe luchten.We genieten nog steeds volop van al het moois wat we zien.

Na 6 dagen eiland werdt het wel weer eens tijd om verder te gaan. Bovendien vertrokken onze 'nieuwste vrienden ooit' weer terug naar Munchen, dus besloten wij ook maar om te gaan. We zijn met de bus eerst naar Cancun gereisd. Daar die Deutschers uitgezwaait en wij weer in een bus gestapt richting Tulum. Dit was echter een 2e klas bus. Tot nu toe alleen nog maar luxe 1e klas bussen gehad, endie hebbenaircoen heerlijke stoelen. Nou, das dan wel even wennen en errug warm zonder airco. Oververhit stapte we bij ons hostel uit. Hostel Lobo Inn aan de snelweg 1 km voor Tulum. Prima spot, met gratis fietsen erbij dat maakte het ook aantrekkelijk.

Hier zijn we inmiddels dan ook al weer een paar dagen. Tis hier wel meer touristisch dan we tot nu toe hebben gehad maar ja, we zitten dan ook dichtbij Cancun. Het hostel is niet duur maar dan heb je ook niet wat, kan je wel zeggen (behalve dan die fiets!). Gelukkig zijn we hele dagen op pad en hoeven we er alleen maar te slapen. We slapen in een dorm (slaapzaal), gezellig met 16 andere stinkende types.... Vlakbij is een grote supermarkt. Daar zijn we elke dag wel een paar keer te vinden. Het is er ge-airco-ed en het heeft een lunchroom-achtig iets. En nog belangrijker: het heeft superruime en schone WC´s! Iets wat ons hostel niet heeft, dus stappen wegewoon op de fiets en gaan we even 'boodschappen' doen. Hihi, als je bij ons in het hostel op de WC zit kan de deur niet meer dicht en steek je dus met de knieeen buiten de deurpost. Is wel een echt gedoe......

Gister zijn we met de collectivo naar Akumal geweest. Een plaatsje 20 minuten verderop. Snorkelspul mee, zwempak aan.... en snorkelen maar! Super mooi helder hier het water, mooie vissen en heeeeel veeeel zeeschildpadden!!!!! Wauw zeg! We hadden wel gehoord dat je hier schildpadden zou kunnen zien maar ja, is toch altijd afwachten of je ze ook echt tegenkomt. Nou we hebben er gewoon wel een stuk of 10 gezien in 2 uurtjes snorkelen. Gewoon vanaf de beach het water inlopen en je kwam ze gelijk tegen. Echt heel gaaf! Die beesten kunnen echt heel groot worden. En ze zijn nog best snel soms.

Op het strand hebben we voor het eerst ooit in onze beide levens een strandbed gehuurd. Wauw wat een luxe! No offence tegen degene voor wie dit dagelijkse kost is, maar voor ons was dit heel erg luxe. We hebben genoten hoor, aan het parelwitte strand met aqua blauwe zee op ons heerlijke bedje!

Tis hier nu bijna 7 uur 's avonds en Arjen is eten aan het klaarmaken: salade met een gekookt ei en een soort van stokbroodje. Vandaag hebben we gezwommen in een Cenote. Die zijn hier in Yucatan veel en we hadden er nog niet eerder 1 bezocht. Het is een soort van ondergrondse watergrot met heeeeeel helder en heeeeel koud water. We hebben lekker rond gesnorkeld. Onderwater is het echt heel mooi, prachtige rotsformaties en veel vissen. Jammer dat we de wegwerp-onderwater-camera waren vergeten. Maar t was echt wel heel koud!

Nou dat was dan Mexico! Prachtige dingen gezien en gedaan, genoten, verbaasd, vrienden gemaakt, verwonderd, en overwonnen... Wij gaan hier zo eten, tas weer inpakken en dan lekker slapen. Morgen vroeg op!

Groetjes, liefs en tot de volgende keer!!

Oja, bedankt allemaal voor de geweldige reacties en e-mails. Wij missen jullie ook! En Eva, fijn dat Annie het zo goed doet, je zorgt vast heel goed voor haar!

Voor degene die zich afvragen hoe het met Arjen zijn Oma nu gaat.... Het is spannend geweest de afgelopen week, omdat ze naast de complicaties van haar val ook longontsteking erbij kreeg. De laatste berichten zijn echter weer wat positiever, want de longontsteking lijkt overwonnen. We voelen ons wel heel ver weg met deze vervelende berichten maar gelukkig gaat het weer iets beter.

Alie Aman

Wat een mooie verhalen Karin en Ajen leuk dat jullie zo genieten.En het lijkt me wel lastig zitten op die w.c. maar ja ,Ik ken ze die het boven een gat in de grond moesten doen hiihii ene peter en marie.dat snorkelen lijkt me zoooooooo mooi . prachtig. We kijken uit naar jullie volgend verhaal. En nog heeeel veel genieten ondanks alles.

Sharon

Hey Karin en Arjen! Leuk weer een berichtje van jullie te lezen! Ben benieuwd wat er jullie in guatemala allemaal te wachten staat!

Zaterdag zijn Charis, mijn zusje en ik nog naar de eindexamenexpo geweest. Heel anders nu het allemaal op de roombeek zit. Wel veel bekende Aki hoofden gezien. En vooral van Blanka en Rutger kwamen we niet af, die kwamen we overal tegen met de hondjes... ;) Sonja was niet mee, die had een lichte zonnesteek opgelopen.. het was zaterdag ook erg warm en benauwd! Maar goed was wel gezellig!

We hebben ook de trouwfoto's gekregen van sonja. Het was iets van 15gig bij elkaar dus word een hoop werk, maar ik zal jullie binnenkort wel een paar leuke fotookes sturen!

Veel plezier nog!!!!! X Sharon

truus

Fijn weer een verhaal ( we lezen je enthousiasme!!!)te lezen, Karin, het is zoals al eerder gezegd een heel avontuur en volgens mij zijn jullie helemaal in je element !!!
Wat moet ik me voorstellen bij een "golf-car"?
Ben blij dat jullie genieten van al dat "spannends", vooral de ontmoeting met de zeeschildpadden lijkt me geweldig. Dus op dit moment zijn jullie verder aan het reizen naar Guatamala: good luck en goeds en veel plezier voor beiden, H. groet, Truus

kirsa en siphiwe

heb het berichtje op de verkeerde plek gezet, maar had dus gezegd dat we het een mooi, leuk verhaal vonden en van de foto's vinden we de pelikaan erg mooi

Jan-Jacob en Marjon

Super leuk om al deze leuke foto's te zien, jullie maken ons wel jaloers!!! We gaan jullie verhalen en foto's zeker in de gaten houden tussen alle bedrijven door. Hier is alles goed, we moeten nog 10 weekjes wachten op ons kleine kipje.. want ja ja we zijn vandaag in ondertrouw gegaan :) .. en gaan 26 juli trouwen!! Groetjes Jan-Jacob en Marjon

Truus

Nu ik de laatste fotos zie is het toch wel geweldig !!!!!
Wat een prachtige foto,s en mooie natuur en schitterde belevenissen , dank voor het opsturen, blijf genieten, kus, Truus.

Familio Papos

heej popjes,

Geweldige kiekjes weer. We lopen al helemaal warm voor een mooie trip als familio...haha!! Keep on goin'. Weloveyou!!!

Jenny & Ben

Wauw super gaaf de fotos en heel apart de hostel verhalen en dan dat snorkelen in het zilte nat tussen al die zeebewoners.We kijken al weer uit naar jullie volgende verhaal.
knuffel en xxx .

René

Ja, ja, zo kan-ie wel weer. Parelwitte stranden, bacootje o.i.d. en na 6 weken Mexico gaan we maar eens een ander land doen.
Nou, groot gelijk en ik geniet net zo hard als jullie al moet ik mijn verbeelding wel laten spelen. Echter met jullie foto's erbij gaat dat redelijk goed en moet ik oppassen niet jaloers te worden.
Ik ben zeer benieuwd naar jullie eerste Spaanstalige verhaal (laat ik dan vertalen door J. Schnitzler - Arjen kent 'm wel) om te lezen hoe het daar mee gaat.
Wens jullie nog onmeunidig völ plezier en geniet ze met volle teugen.

René

Rudolfio Alberto Guarani

Hello folks,

goed om te lezen dat jullie je super vermaken.
Foto`s te bekijken en jaloers te zijn !!!

idd echte Nederlanders om alvast uit voorzorg voor 2 dagen eten in te slaan. (groente alvast in de welflessen gedaan?)

Alvast veel plezier in Guatemala gewenst!!

Geniet ervan van z`n 2tjes en maar er een fantastisch avontuur van !!

Gr Rudolfio

Peter van de Doorn

Ha die skatties,

Ik kan het allemaal niet meer aan! Al dat fotogeweld.
Marie en ik krijgen wel heel veel zin om de boel de boel te laten, en jullie kant op te komen. Nog even een goed gesprek op het werk en dan komt dat hopelijk voor elkaar.

Goed op elkaar passen en doe vooral niets wat ik ook niet zal doen.

Groeten uut Vjenne.

antoni

Hey reizigers, erg leuk om al die verhalen te lezen en al die mooie foto's te zien.
we wensen jullie nog veel plezier en we wachten op de volgende mooie verhalen en foto's.
groeten Antoni en mirjam