Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Over vulkanen, mini busjes en Mr Hernia

Ola Chicos en Chicas!

Het laatse berichtje is alweer een heel aantal dagen geleden en vooral ook heel wat kilometers terug! We zijn immiddels heel wat avonturen verder aangekomen in Antigua. Ik zal jullie niet vermoeien met gewouwel over toen en toen en van die plek naar die plek en wachten op de bus en toen en toen en.....

We zijn nu in Antigua, hier zijn we vorige week zaterdag aangekomen. De rit hier naartoe kostte ons 2 dagen in een minibusje.... De minibusjes zijn vaak 14-persoons, en de Guatemalteken stoppen er vervolgens 17 backpackers in! Je zit dus lekker klem met zijn allen! Maar goed, we wilden graag de finale Nederland - Spanje zien in de bewoonde wereld, en niet in de jungle waar maar 1 klein teeveetje te vinden was.

Ach, en met je benen in je nek zit best lekker! En voor wie zich het afvraagt..... ja das zeker héééél prettig voor je rug en dan vooral míjn rug vondt deze 2 dagen echt feest! Ik heb er dan ook een nieuwe vriend bij: Mister Hernia. Lastige gast....

We hebben de eerste dagen hier gebruikt om bij te komen van de rit hier naartoe (en van de WK kater), ik heb veel plat gelegen met mijn rug. En ach ja, als je toch ligt kun je er ook nog wel even een soort van buikgriep, ofwel 'ik hou niks binnen, van geen enkele kant'-griepje krijgen! Geen problem, Mister Hernia had toch al gezorgd dat ik tijdelijk uitgeschakeld was. Maar we zijn er weer bovenop, paar lastige dagen gehad met rugpijn en ook wel ff met mezelf maar na diepe dalen komt zonneschijn!

Guatamala is prachtig! Super groen in vergelijking met wat we tot nu toe hebben gezien. Het weer is ook zeker aangenamer dan we in Mexico hebben gehad. Van 40 graden zitten we nu in 22 graden, das toch wel lekker weer een keer. Hoewel we vandaag ff onze foto´s zaten te bekijken van de laatste weken, en dan zagen die warme stranden er niet eens zo zweterig uit. Raar dat je dat dan zo snel weer vergeet.

We hebben een goedkoop hostel kunnen vinden met een prive kamer, douche en wc op de gang en een heel klein basic keukentje, dit kost ons dan 70 Quetzales per nacht dat is dan omgerekend 7 euro. We halen boodschappen op de markt voor een paar Quetzales en we maken heerlijke 'camping maaltjes'.

Afgelopen donderdag zijn we op bezoek geweest bij Tess Unlimited, een project van een Nederlandse meid in een dorpje tien minuutjes buiten Antigua. Je kunt bij haar ´s morgens Spaanse les volgen (drie uurtjes per dag), en ´s middags is er in hetzelfde gebouwtje een middagschool voor Guatemalteekse kindjes waar je kunt vrijwilligen. Heel erg leuk en lekker kleinschalig. Wij hebben ons ook opgegeven als vrijwilligers, staan dus binnenkort als het goed is voor de klas les te geven! Niet echt binnen onze 'comfort zone' om les te geven, maar we vinden het een uitdaging. We blijven dus zeker een aantal weken hier in de buurt van Antigua, misschien 4 of 6 (of 8 of 23....) We logeren bij een gastgezin in hetzelfde dorpje, en in het gezin spreekt niemand Engels! Hahaha, als het goed is gaat het dus snel met onze Spaanse woordenschat!

Gister hebben we een tripje gemaakt. Alles en iedereen weer beter dus lekker een vulkaan beklimmen! Was erg bijzonder. Soort van vreemd maanlandschap. De vulkaan was een maand geleden nog behoorlijk uitgebarsten. Over die hard geworden lava hebben wij gewandeld. Het was raar om in rond te lopen, en de lava was ook nog warm, vreemde ervaring maar wel weer heel bijzonder mooi!

Chicos en chicas, we kappen ermee. Nog even een paar fotootjes proberen up te loaden en tot de volgende keer maar weer!

Veel liefs Arjen en Karin

Ben & Jenny

Erg mooi om zo in de vreemde (reis)vriendschappen te sluiten,met mensen die allen eenzelfde doel voor ogen hebben.Wat een ervaring om op zo'n nawerkende en dampende vulkaan te klauteren.Zo iets leek mij ook wel!! Houd de moed er in,we genieten mee met jullie fotos en verhalen.dikke kus en knuffel.

Susan en Menno

Tussen de verhalen door een bericht uit de andere wereld.. die van heeel ver weg. Sonja heeft de eerste foto gemaakt van Dieter. We zijn heel tevreden. Alle goeds en gezondheid voor de verdere reis.

Masje Westerbeek

Dag Arjen en Karin
Geweldig, jullie verhalen en foto's ! Alle ervaringen die jullie op doen! Die nemen ze je nooit meer af! Fijn dat jullie zo genieten....Wij wensen jullie nog een hele fijne tijd ! Groetjes, Huub, Masje

amelia wichers

jajaja ik lees het wel weer, en wy maar op onze nagels kluiven van de stres, van werken en wachten tot wy op vakantie kunnen gaan . nou ik ben nog steeds jaloers dat ik zo n reis niet kan maken, maar ik gun het je wel ,kyk zo ben ik ook wel weer he
, . . nou ik kyk uit na de volgende fotos en verslag van julie reis . pas goed op elkaar en geniet er van zo dat wy thuis mee kunnen genieten van julie aventuur groetjes uit zutphen van lia

Armel en Lotte

Wat een leuk verhaal! En wat leuk dat jullie nu een knoop doorgehakt hebben en de kans krijgen om Spaans te leren. In een gezin zitten waar iedereen alleen maar Spaans spreekt werkt echt het beste! Ook al is het soms wat afzien als je 30x moet vragen wat iemand nou eigenlijk bedoelt! ;)

Wij zijn inmiddels in Granada, Nicaragua aangekomen. We hebben dit met lokaal vervoer (8 bussen!) gedaan! Geen aanrader voor Mister Hernia, Karin ;)
We hebben het ontzettend naar ons zin en overmorgen gaan we richting de Corn Islands en daar wil Armel zijn padi open water gaan halen! Super gaaf, we kunnen niet wachten!

Liefs,

Reisbuddy´s Lotte & Armel

Jenny en Henk

Dag Karin en Arjen,
Wat een indrukken elke dag weer opnieuw! Heel erg fijn dat jullie ervan kunnen genieten ondanks wat lichamelijke ongemakken. Als je de foto's ziet en op je in laat werken zie je pas hoe fantastisch de natuur is en vaak veel sterker dan ons. Blijf genieten en jullie vooral ook verwonderen. Volgens mij is het 'Once in a Life-time' dat je in zo'n relatief korte tijd zoveel mag zien en meemaken.
Groeten Jenny en Henk uit de Putter.

truus

Lieve arjen en Karin,

We waren er even tussenuit ( we hebben heerlijk gewandeld in de Alpen)maar nu is het heerlijk om weer wat van jullie te lezen.
Ik heb de muziek van Buena Vista Social Club beluisterd om met jullie mee te leven in het spaans. ( stond op mijn y-pod). Geniet van jullie reis !!!!! en alle moois en
good luck met 'n vriend die eigenlijk helemaal niet uitgenodigd is.
Heeeeeeeeeeeeeeeeel veel liefs, goeds en succes met dit nieuwe projekt waar jullie mee bezig zijn!!!!!

René

Amigos,

Zo kan-ie wel weer. Waar wij het moeten doen met wat bloemetjes en koeienbellen in de Alpen vliegen bij jullie de apen en de toekans voorbij alsof het niets is.
Maar het is jullie van harte gegund en wij genieten net zo hard mee.
Als je maar blijft bedenken dat het een voorrecht is dat je dit allemaal mag maken en dat je een schat aan ervaringen opdoet die niemand je meer afhandig maakt.
Arjen en Karin: blijf gezond, geniet van elkaar en van het land waar je bent, geniet van alles wat je meemaakt en jullie zullen "rijke jongelui" worden

Adios

janhein

hallo karin en arjen.
vloot dagen in almelo
met auwe booten.
en muziek.en tv oost zet op 11 toer.
en een zalem rooker.in almelo

The Happy Family

Wij zijn weer geland in het prachtige Nederland, vanuit het o zo verre, maar prachtige Luxemburg. Wij hebben het enorm naar ons zin gehad, en nu op naar onze volgende bestemming !! querida gente,lo que es un hermoso proyecto los apoyamos. We hopen dat jullie daar veel plezier in mogen hebben. pero ¡qué hermosa tucán has visto. Jw en ik natuurlijk ook, zijn helemaal onder de indruk. mierda de espesor su hernia. We hopen dat dit snel weer beter mag gaan. Zo.... hebben we jullie een beetje geholpen met su lección de español.
hasta la próxima vez, gran beso y un abrazo, de

Happy Family

Ellen

Hallo vriendje en vriendinnetje,
Wat een verhale en beelden weer, super. De ongenodigde reisgenoot is wat minder en we hopen dat het weer ok gaat Kaatje! Wij hebben goede weken gehad in Frankrijk. Diede heeft bijna twee weken als een soort nudistje rondgelopen en veel tijd doorgebracht in en om de zee, heerlijk. We missen jullie zo onderhand wel hoor maar het scheelt dat we jullie koppies nog op de foto zien. We houden van jullie!! Geniet!!! Alle liefs van Vincent Ellen en Diede

jan-hein

hallo arjen en karin
en in nederland is het be.wolkt.buiten.
en mooie.weer buiten.en.een.boot af ge brand.in de jacht haver in nederland.