Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Good day maties!

‘We kijken elke dag veertig keer op jullie blog, wanneer horen we nou iets van jullie?’ ‘Het is stil aan de ooveerrkkaant’ Zomaar een aantal reacties van het thuisfront de afgelopen weken. Hier zitten we dan, in de bibliotheek van Echuca, met een gezellig maar beetje vals Christmas-sing-a-long-bejaarden-koor naast ons. Hoog tijd voor een blog!

Delay

We beginnen onze reis al goed met een flinke delay op Schiphol, waardoor we onze transfer missen in Kuala Lumpur en zomaar een dagje Maleisie mee kunnen pakken. Helemaal niet erg! Een fijn bed in een gratis hotel, een rooftop swimmingpool, een biertje en een tropische regenbui en de dag vliegt voorbij. We blijven nog even in het thema, want ook onze tweede vlucht vanaf Kuala Lumpur airport is een paar uur vertraagd. De rest van de reis gaat gelukkig goed en we komen vrijdagochtend (5 december) al vroeg aan in Melbourne en kunnen meteen onze eendjes oppikken. Sightseeing in Melbourne is kort maar krachtig; de roadtrip kan beginnen!

Dat denken we…

First delay: koppeling nakijken, even de motor eruit…
Second delay: gaskabel geknapt, nieuwe erin
Third delay: ontstekingen afstellen omdat de motor begint te pingelen en stinken
Fourth delay: de eerste 60 km ofroad kost ons de hele middag, lekker in de 1e versnelling met 15 km per uur de berg op tuffen. Ach ja, laten we het een miscalculatie noemen :)

De eerste reisdag wordt een dagje sleutelen: de mannen onder het vet, de dames eromheen dartelend met koffie en broodjes. Maar dat hoort erbij als je voor een eendje kiest!

De eendjes doen het verder super en houden zich goed staande op de offroad weggetjes. We schommelen en schudden, gaan niet echt heel hard, maar door de vering kunnen de auto's elke hobbel en kuil aan. Omvallen kunnen ze niet, scheef hangen doen we des te meer. Ook krijgen we veel aandacht met onze bestickerde wagens. 'Look at your car! Look at your van! What an adventure, sensational! Good on you guys!' zijn termen die we de hele dag te horen krijgen. (en misschien af en toe ook 'You're crazy'...)

We komen er steeds meer achter hoe bijzonder het is dat we deze twee auto's mogen lenen. Peter, Thanks a lot, we are having a great time and will take good care of Hertebise en Viking Van!

Four seasons in one day

Four seasons in one day, beetje jammer dat niemand ons dat van te voren gezegd heeft… We komen er al snel achter dat Melbourne en omgeving vier seizoenen kan laten zien in een dag. ‘s Ochtends zon, ‘s middags regen, harde windstoten, we hebben het allemaal voorbij zien komen. Helaas hebben we hier met het inpakken geen rekening mee gehouden; het zou toch 30 graden moeten zijn? Sorry als we de op de foto’s van de eerste week de hele tijd hetzelfde aan hebben…

Veel regen en kou gehad op de weg van Melbourne naar Philip Island. Op het eiland trekken we 's avonds alle kleren aan die we hebben om klappertandend de pinguinparade te bekijken. Wat een leuke beestjes en zeker de moeite waard! En dan opeens een superzonnige dag aan de stranden van Wilsons Prom. In dit national park spotten we rond de tent en tijdens een avondwandeling de nodige wildlife. Tot slot heel veel regen in de Australische Alpen, met als climax op een gratis bushcamping in the middle of nowhere ‘s ochtends je tent uitwringen en erachter komen dat ook je slaapzak zeiknat is… We steken snel - met 10 km per uur over een bumpy grindweggetje, hihi - de Alpen over en komen dan in een oase van zon, droogte en prachtige rivieren, wilde paarden, crossing emoes en exotische vogels aan de Murray River. We genieten enorm van de off road routes door de bush en het kamperen op de bushcampings.

Bushcampings

Onderweg kopen we een campinggids die van onschatbare waarde blijkt; op de meest afgelegen plekken vinden we prachtige gratis campgrounds. We delen met jullie graag de ins en outs over kamperen zonder enige luxury; want bomen en rivier is waar je het mee moet doen op deze plekken.

- Douchen doe je in de rivier; gewoon met je shampootje onder je arm het water in

- Met je wcrolletje ga je op zoek naar de meest geschikte boom

- Je stookt een kampvuurtje (of laat dat de mannen doen, die ook af en toe even hun mannelijkheid willen tonen) om op te koken. En culinair dat we zijn!

- En ja, verder heb je eigenlijk niets nodig! Of nou ja, babysnoetendoekjes zijn goed voor alles

We zijn totaal in ons element; het zo heerlijk om wakker te worden tussen de krijsende kookaburra's, rondvliegende kaketoes, rondscharrelende wombats en possums, en een zonnetje boven de rivier. We love it!

Na de Murray River vervolgen we de komende dagen onze weg via de Great Ocean Road richting Adelaide, om over 2,5 week te eindigen in Alice Springs.

Stoffige groetjes!

Karin en Suus

En natuurlijk Arjen en Loek

Harm-Jan

Klinkt als exact het avontuur waar jullie voor tekenenden. Tof! Al een wombat in de tas gedaan voor thuis? Dikke knuffel!

Sonja

Wat een avontuur weer!!! Leuk om te lezen en mooie foto's! :-)

Claudi

Geweldig! Dit is nog eens op en top genieten!
Mooie foto's inderdaad. Maar wat wil je met 4 van die beauty's. Toen wij een beetje in die buurt zaten was één van de reacties van het thuisfrond: hier gebeurd ook van alles. Hier regent het.. en dan weer niet.
En zo is het!! :)
Dikke knuf en heul veul liefde!
xxx

Anne

S uus en Loek, een beetje Oerol weer zijn jullie gelukkig gewend.
Toch altijd weer een verrassing.
Groetjes van Anne, vriendin van Mieke

Anneke Mollema

Wouw, wat maken jullie veel mee! Thnx voor de update!

Truus

Mooi avontuur! ,wat een belevenis.....ben blij voor jullie,..... wat een kleurrijk verslag, echt heel leuk om te lezen, en de foto's zijn ook top.
veel liefs en zon en plezier en good luck, xxx

Wendy

Super om even een stukje meegenomen te worden in jullie avontuur! Mooie foto's! Lots of breathtaking, amazing moments toegewenst! Veel liefs

Mieke en Gerard

Geweldig,
Volgende keer maar met 2 oude stadsbussen organiseren, zo te zien aan de reacties, willen er nogal wat mensen mee !!! Ga vooral zo door !
XXXX

Frans en Marian

Hi there!
Wat mooi om mee te kunnen leven met jullie big adventure down under. Met humor kom je een heel eind, blijkt maar weer. Overal de humor van inzien en de mogelijkheden benutten....we zijn benieuwd naar het vervolg. Veel plezier.

Sharon de Graaff

hahaha geweldig om te lezen dit zeg!!!! Wat een avonturen maken jullie mee! En wat leuk geschreven:-):-):-) genietze daar en veel succes onderweg!!! p.s. hier is t ook best koud- for what it's worth;-)

Sharon Steghuis

Klinkt weer fantastisch! Nemen jullie een wombat voor me mee voor straks op de babykamer? Hartstikke knuffelig ;)

René

Nou, het is weer als vanouds. Jullie beleven weer van alles, zien van alles, schieten mooie plaatjes en laten ons meebeleven.
We genieten van jullie belevenissen, likken onze vingers erbij af en zijn misschien wel een beetje jaloers.
Maar.....................we gunnen het jullie van harte.
Blijf genieten, blijf fotograferen, blijf schrijven.
Maar bovenal.....................blijf jezelf en do it together.

Ben en Jenny

Fantastisch om dit zo allemaal mee te kunnen beleven.
Wat heeft dat land toch geweldig veel te bieden voor avontaruurs. Geniet er met volle teugen van.

Laura

Klinkt goed, zo hoort avontuur te klinken!

marlies

Leuke en mooie foto's, geweldig verhaal!!! Leuke tijd verder gewenst!

masje westerbeek

Wat een geweldige verhalen ! leuk beschreven....prachtige foto's !
Wat maken jullie veel mee....

Blijf genieten !

Janhein

Vrij.dag 12december was een boeren kerst markt op de stads boerderij in almelo. Slecht weer gegenen

Dimitri, Jikke, Bowi, Lola & Jack

Dat klinkt super allemaal zeg! We hopen op mooie foto's van de bijzondere dieren & filmpjes van spannende weggetjes...! Geniet ervan en een hele goeie reis nog!

Liefs van ons 5-en.

Linda & Filip

Ziet er helemaal geweldig uit!
Leuke tracks!

Janhein

Taken bij de blokhut op ruimen voor het verbranden.
En het was slecht weer buiten en we hebben bij de open haard ge zeten

jan willem

He bobbers, zie er allemaal super uit, luitje fantastisch. Ga zo door, genieten. Geef wel acht op de ratel snakes. Misschien kun je nog een mooi plaatje schieten van een vogelbekdier. We horen het wel.
Groetjes van ons allen

Janhein

Ik ben naar londen ge weest met de de bus
Op donder dag en vij dag en zater dag en tot zondag
In een hotel olin voor londen hogerad ge zien en ,met de rond vaar de bootge zeten én alles versiert voor kerst voor kerst in londen.

Janhein

Dit is de laster week Van het werk van de groendeijJ
Van 2014 kerst en auwd en nieuw.
Ziervuurwerk af steken in nieuwjaars nacht.
En oilebolen eeten. Wijn drinken en bier.
Enschaatsen kijken Op tv en nieuwjaars concert kijken.2015 jauari

Janhein

Ik ga niet naar de kerst markt in duiseland

Wat het is slecht weer enwind stooten enregen

OPA en OMA

Lieve Loek en vrienden
Ik kreeg net een mailtje van Gerard met verslag en foto,s van jullie reis Wat fantastisch en wat genieten jullie ( Ook bij regen) Ga zo door ! Wij volgen jullie en
wachten op jullie verhalen als we jullie weer zien
Nog heel veel fijne dagen en ritten(zonder pech)xxOPA+oma

Janhein

Naar het stad huis ge.weest

Voor een nieuwe pas. 2015

Janhein

Tweede kerst dag. Kauwd buiten en friesen

En kerst tv kijk en kerst eeten

In Nederland sneeuwt het. Zater27 december 2014
En glat op straat.

En onder gelopen weilanden kunje niet schaatsen
En buiten is het winter 2014

Janhein

Van daag was het heel kaud buiten viesen

ijs op het dak zondag28 december2014
En woensdag 31december auwd en nieuw 2014
Olie holen eeten en ziervuurwerk af steken.

Geluking nieuwjaar
2015