Arjen, Karin, Loek en Suus op avontuur

Merry Christmas!

Vlak voor we de Outback intrekken nog snel een nieuw blog van ons! We zitten nu bij Rapid Bay, op een mooi schiereiland net onder Adelaide. Per toeval gisteravond een fantastische camping gevonden, direct aan het strand!

Japannnertjes
Net na ons vorige blog verblijven we een nachtje in Lorne aan het begin van de beroemde Great Ocean Road en slagen erin deze prachtige kustweg in een dag af te leggen. Uiteraard met de nodige foto/koffie/broodje-tussenstops, waar we iedere keer weer dezelfde busjes Japanners tegen het lijf lopen… Deurtje open, Japannertjes eruit, foto’s schieten met hun veel-te-luxe spiegelreflex camera’s, en hop, weer in de bus op weg naar de volgende spot. De Twaalf Apostelen en de London Bridge zijn prachtig en zeker de moeite waard, maar we vinden het ergens wel jammer dat het zo toeristisch is geworden. Iedereen mag over dezelfde brug, bekijkt dezelfde rotsen vanuit dezelfde hoek. We waren zo graag zelf even het strand op gelopen… Gelukkig is er verder onderweg ook genoeg te zien en we kijken onze ogen uit; de blauwe zee, de rotsen, enorme golven en mooie kronkelweggetjes. Ook dit deel van Australie is prachtig!

Wildlife
De afgelopen twee weken hebben we al veel wildlife voorbij zien komen; kangaroes, emoes en wombats in Wilsons Prom, possums, kaketoes en andere exotische vogels bij de Murray River en nu dan ook eindelijk koala’s langs de Great Ocean Road! Wat een lieve beestjes… We schieten een klein kronkelweggetje in richting een beroemde vuurtoren en komen een groot aantal koala’s tegen, sloom hangend in de eucalyptus bomen. Eentje zelfs zo laag dat we hem kunnen aaien (aaaw…) Ook staan we een paar km. verderop tussen de Japanners te kijken naar een heel leger papegaaien, zo tam dat ze bij iedereen op het hoofd gaan zitten en uit je hand eten. Arjens hoofd blijkt een veilige spot – die boven alle Japannertjes uittorent - en menig vogel kiest dat als tussenstop voordat hij op zoek gaat naar een nieuw handje voer. Een beetje toerist voelen wij ons wel hier…

Schatten onderweg
Na de Great Ocean Road vervolgen we onze weg richting Adelaide. We zijn van plan om in 1 dag 600 km af te leggen, maar onderweg komen we zomaar wat onverwachte schatten tegen waar we toch echt even voor moeten stoppen. (OK, vooruit, misschien moeten we ook even sleutelen omdat de eend van Loek en Suus in eens helemaal niets meer doet…!) En af en toe geven we ons over aan impulsieve dingen onderweg. Anders hadden we nooit dat leuke rommelmarktje gevonden. Of Old Tailem Town, een stadje dat het oude Australië laat zien; wat een bijzondere verzameling van huizen en spullen!

Kerst
Met de zon in je gezicht zou je zomaar vergeten dat het bijna kerst is. Gelukkig herinneren de kerstmannetjes, flikkerende lichtjes en rendieren die bij de Ozzies in de tuin staan ons er elke dag aan. Heel bizar om in je korte broek de kerstfeer op te snuiven of de supermarkt uit te lopen met een 'Merry christmas to you, too!'. Ergens klopt er iets niet… We hopen dat het bij jullie lekker sneeuwt!

De komende dagen gaan we eindelijk echt de Outback in; zoals het nu staat via Flinders Range, Coober Pedy, Uluru, Kings Canyon en Alice Springs. Tot de volgende blog! (En alvast hele fijne kerstdagen!)

P.S. We moeten nog een dingetje bekennen. Nog geen dag na onze lofzang op de gratis bushcampings hebben we een luxe-poes-dag gehouden. Koud bier, pizza, camping van alle gemakken voorzien, warme douche.. Af en toe heb je dat gewoon even nodig :)

P.P.S. Toon en Monique, bedankt voor de extra fotoruimte! We hebben nu meer dan genoeg voor de rest van de trip!

Veel liefs,

Arjen, Karin, Loek en Suus

Wim

Helaas is het vooral regen en geen sneeuw wat we hier hebben... Tnx voor de leuke update!

Anneke Mollema

Weer een prachtig verhaal. Ik heb er van genoten! Neem zo nu en dan maar zo'n warme douche... Gewoon omdat het kan. Have fun!

Harm-Jan

Jammer van de Japannerplaag, even wat spray voor kopen ofzo. De eend doet het wel weer hoop ik?

Heel veel plezier in de outback en fijne kerst maatjes!

john van EK

Leuk om jullie op deze manier weer in beeld te hebben,,
geniet er van, mooie kerst en jaarwisseling,,

tot ziens John van Ek (de Burton gek)

Janhein

Met de kerst tv kijken en met auwd en nieuw tv en. Olie holen eeten.en en koffie dringen. En nieuw jaars nacht.zier vuurwer af steken op straat.met den aan steek lond.

Masje Westerbeek

Geweldige verhalen ......

Alvast fijne kerstdagen en een goede jaarwisseling!

Huub & Masje

Truus

Hallo Wereldreizigers,

Leuk, al dieren die voorbij komen daar ! Maar ik spot thuis ook van alles ; een oude poes op schoot, en oa. eekhoorn, specht, mezen en roodborstje in het voederhuisje en op de tafel buiten.
Het verhaal klinkt goed,leuk verteld,.........fijn om mee te genieten.
Wel handig dat jullie enig verstand hebben van de 2CV, lijkt me. is er ook een douche in "the outback" of een sfeervolle kerstboom?.....
Lieve groeten ,Truus

harrieburton@hotmail.com

Hallo toeristen,

leuk om te lezen dat jullie het zo naar je zin hebben daar.
als het nog een beetje warmer wordt hier, dan kunnen wij ook in korte broek en T-shirt kerstmis vieren.
Nog heel veel plezier en goede reis.

Harrie

gerard en mieke

Hallo lief stel reizigers,

Wat ziet het er allemaal mooi, heerlijk, gezellig enz. uit. En wat een mooi land, leuk dat jullie het zo naar je zin hebben.
Ga zo lekker door, heerlijke kerstdagen (lijkt me) zonder al die poespas van hier en een super nieuwjaar. liefs van ons.

René

Ja, ja. Steek ons maar weer de ogen uit.
Geweldig wat een mooi verhaal en wat prachtige foto's.
Tja, en dat je dan zo nu en dan even onder de motorkap moet duiken..............dat staat toch echt niet in verhouding met wat je er allemaal al voor gekregen hebt en wat jullie zeer waarschijnlijk ook nog allemaal te wachten staat.
Ik geniet met volle teugen van de verhalen, de foto's, maar ook van de reacties van jullie "volgers".
Ik kijk uit naar de volgende update.
Maar vooraleerst voor jullie allen:
Hele fijne Kerstdagen. Geniet ervan dat je ze in korte broek en t-shirt kunt en mag beleven.

René

Rolf Breyer

Hi Arjen, Karin, Loek and Suus,
It was great to meet you all in person at Rapid Bay and I wish you all a wonderful 'Bush' Christmas in the Outback! Enjoy our amazing country and I'm looking forward to seeing some good photos and stories. Stay in touch now,
Cheers Rolf

Ellen

He luitjes, wat een prachtige plaatjes en verhalen!. Wij genieten mee. Fijne kerst. Hohoho

Yess & Joël

Mooi zonovergoten verhaal! Bij het lezen zou ik bijna vergeten dat bij ons de bomen heen en weer wapperen. Jullie hebben nog een prachtige weg te gaan door het rode zand! In het stoffige stadje Coober Pedy kun je overigens ondergronds kamperen en 'noodlen' naar opalen. Happy Ozzie Christmas en lieve groetjes van ons.

Ben

..wat een pracht verhaal, wat een schitterende natuur,
wat veel mooie dieren om van te genieten en plots een camping met warm water om te douchen.
water hebben we hier ook in over vloed.
Fijne feestdagen gewenst.
groetjes jen en ben xxx

Janhein

Van daag naar zwolle ge.weest.
En donderdag 25 december eerste kerst dag